st. kpt. mgr Monika Fijałkowska
Naczelnik Wydziału
tel. 95 7338 410
fijalkowskam@strazgorzow.pl
st. asp. mgr inż. Monika Ostrycharz
Zastępca Naczelnika Wydziału
tel. 95 7338 411
ostrycharzm@strazgorzow.pl
st. str. mgr Ewa Umżyńska
Stażysta
tel. 95 7338 412
umzynskae@strazgorzow.pl
Sekretariat Komendanta Miejskiego PSP
mgr Aleksandra Purij
Starszy Specjalista
tel. 95 7338 404
sekretariat@strazgorzow.pl
Wydział organizacyjno – kadrowy realizuje zadania z zakresu spraw:
- organizacyjno – kadrowych
- bezpieczeństwa i higieny pracy
- ochrony informacji niejawnych
- spraw obronnych
Do zadań wydziału organizacyjno – kadrowego należy:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego;
- prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie miejskiej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno – promocyjnej komendy miejskiej przez rzecznika prasowego;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy miejskiej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego;
- realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta miejskiego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
w komendzie miejskiej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych; - opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie miejskiej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie biura dokumentów niejawnych.
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi miejskiemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- przedstawianie komendantowi miejskiemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
- uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta miejskiego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
- pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”,
- zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
- kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
w tym zakresie; - opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie miejskiej;
- koordynowanie realizacji zadań obronnych.